miercuri, 17 februarie 2010

Cancerul testicular


Cancerul testicular apare cand celulele de la nivelul testiculului se divid si cresc necontrolat. In anumite cazuri, anumite tumori benigne (necanceroase) pot progresa si transforma in cancer. Cancerul testicular se poate dezvolta in unul sau ambele testicule la barbati sau la adolescenti.

Simptome

Simptomele cancerului testicular includ:
- o umflatura, o zona neregulata sau marire la nivelul fiecarui testicul;
- o senzatie de tractiune sau de greutate neobisnuita la nivel scrotal;
- o durere suportabila la nivel inghinal sau abdominal inferior;
- durere sau disconfort (ce poate aparea si disparea) la nivel testicular sau scrotal.

Cauze

Etiologia precisa a cancerului testicular este necunoscuta, dar exista o serie de factori de risc ai bolii. Factor de risc este considerat orice lucru care creste sansele unei persoane de a contacta o boala. Factorii de risc pentru cancer testicular sunt:
varsta: cancerul testicular poate aparea la orice varsta, dar cel mai frecvent apare la barbatii cu varste cuprinse intre 15 si 40 de ani
- testiculul necoborat: aceasta este o afectiune in care testiculul nu coboara din abdomen, unde este situat in perioada dezvoltarii fetale, la nivelul scrotului, cu putin timp inainte de nastere
- istoricul familial: un istoric familial de cancer testicular creste riscul de a face cancer
- rasa si etnia: riscul de cancer testicular la barbatii albi este de cinci ori mai mare comparativ cu cei negri si de doua ori mai mare decat la barbatii asiatici si americani.



Tratament

Cancerul testicular este o forma rara de cancer, existand tratamente eficiente si fiind de obicei curabil. Interventia chirurgicala este cea mai frecventa forma de tratament pentru cancerul testicular. Interventia chirurgicala implica indepartarea unuia sau a ambelor testicule, printr-o incizie (taietura) la nivel inghinal. In anumite cazuri, chirurgul poate indeparta si niste ganglioni limfatici de la nivel abdominal.
Radioterapia, care foloseste raze de energie mare pentru a distruge cancerul, si chimioterapia, care folosete medicamente pentru distrugerea celulelor canceroase, sunt alte optiuni terapeutice.
Indepartarea unui testicul nu conduce la probleme de conceptie sau a activitatii sexuale. Testiculul care ramane va continua sa secrete spermatozoizi si hormoni sexuali masculini. Pentru a reveni la aspectul normal, se poate monta o proteza testiculara, care se implanteaza pe cale chirurgicala la nivel scrotal, care arata si se simte ca un testicul normal.

Succesul tratamentului cancerului testicular depinde de stadiul bolii in momentul diagnosticului si tratamentului. Daca cancerul este depistat si tratat inainte de raspandirea la nivelul ganglionilor limfatici, rata de vindecare este foarte crescuta, mai mare de 98%. Chiar si dupa ce cancerul testicular s-a raspandit la nivelul ganglionilor limfatici, tratamentul este foarte eficient, rata de vindecare fiind mai mare de 90%.

Prevenire

Pentru prevenirea cancerului testicular, barbatii ar trebui sa fie familiari cu marimea si senzatia testiculelor, pentru a putea detecta orice tip de modificare. Majoritatea medicilor sunt de parere ca recunoasterea precoce a unei umflaturi este un factor important pentru succesul tratamentului cancerului testicular si recomanda autoexaminarea testiculara lunara, asociata unui examen fizic de rutina, la toti barbatii dupa pubertate.

http://www.sfatulmedicului.ro/

2 comentarii:

Darius spunea...

O veste buna este ca prognosticul cancerului testicular este foarte bun.

Benita spunea...

Nu voi înceta niciodată să împărtășesc această mărturie pentru că acum sunt o femeie complet fericită, am suferit peste 8 ani de căsnicie când nu am putut rămâne însărcinată pentru soțul meu, apoi am început să fiu disperată din cauza presiunii mamei mele în- legea, si o prietena de-a mea m-a indrumat catre dr. Dawn acuna care a ajutat-o, i-am explicat totul Dr. Dawn acuna pe Whatsapp si mi-a promis ca ma va ajuta, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect, scrisoarea de 3 saptamani ea mi-a cerut sa merg la spital la test spre surprinderea mea, doctorul a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana, dar chiar acum am copilul meu frumos, ea a ajutat si pe 3 prietene ale mele, totul datorita doctorului Dawn acuna, contactati-o pe Whatsapp daca aveti orice dificultate va asigur un rezultat perfect,
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să atragi un nou amant.
*Dacă ai nevoie de putere spirituală.
*Dacă vrei să reziste mult în pat.
*Dacă doriți să măriți dimensiunea penisului.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan.și e.t.c.
Contactați-o Whatsapp: (+2348032246310)
E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )

Trimiteți un comentariu