sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Tratamentul infertilitatii masculine prin acupunctura





Motivatie:

Infertilitatea este inabilitatea unui cuplu activ sexual, ce nu foloseste contraceptive, de a procrea (definitia OMS). Aproximativ 25% din cupluri nu ajung la sarcina in primul an - doar 15% dintre acestea solicita ajutor medical. Barbatii sunt responsabili de cca 50% din cazurile de infertilitate ale cuplurilor.

Factori implicati:

* numarul scazut de spermatozoizi - OLIGOSPERMIE
* motilitatea scazuta a acestora - ASTENOSPERMIE
* formele anormale - TERATOSPERMIA

Etiologie:

* Infertilitatea masculina:
o anomalii urogenitale congenitale sau dobandite
o infectii ale tractului urogenital (prostatite, epididimite)
o temperatura crescuta in scrot (varicocel)
o tulburari endocrine, metabolice sau imunologice
* Infertilitate masculina idiopatica: 60-75% din cazuri

Medicina Traditionala Chineza (MTC) vede fertilitatea ca fiind apanajul Esentei - Jing. Esenta este stocata in Rinichi ca si organ energetic. Tulburarile de fertilitate ale barbatului sunt de cele mai multe ori superpozabile unui deficit energetic al Rinichiului. Protocolul terapeutic include tonifierea Rinichiului, dispersia stazei Ficatului si tonifierea meridianelor Ren Mai si Chong Mai (Vas Conceptie si Vas Guvernor).

Material si metoda

In perioada Februarie 2006 - Martie 2007 am tratat in Cabinetul de Acupunctura un numar de 12 barbati cu infertilitate primara.

Varsta medie de 33,4 ani (25-38). Am exclus din lotul tratat pacientii cu varicocel de grad 2 sau 3, pe cei cu infectii cronice ale tractului urinar (prostatite)

Protocolul terapeutic a constat din 10-15 sedinte de acupunctura la interval de 2-3 zile. Fiecare pacient a facut o spermograma inainte de inceperea tratamentului si una de control la 10-14 zile dupa terminarea acestuia. Punctele folosite cu predilectie au fost selectionate de pe meridianele:

* Ficat (F3)
* Splina (Sp6, Sp8, Sp9)
* Stomac (St36)
* Vas Conceptie (VC4)
* Vas Guvernor (VG4)
* Vezica Urinara (Vu23, Vu52, Vu31, Vu32)

Acele au fost manipulate pana la obtinerea senzatiei deqi dupa care au fost lasate pe loc aproximativ 30 de minute

Rezultate Am obtinut imbunatatirea semnificativa a tutror parametrilor investigati:

* Numarul de spermatozoizi/ejaculat a crescut de 3-10 ori
* Numarul de spermatozoizi functionali a crescut de 2.5-3 ori
* Procentul de spermatozoizi mobili la o ora a crescut de 3-4 ori


Concluzii

Consideram rezultatele elocvente. Prezentul studiu trebuie continuat, eventual cu determinari hormonale, inainte si dupa tratament. Tratamentul acupunctic reprezinta alternativa reala in managementul sterilitatii idiopatice a barbatului (60-75%).


Autor: Dr. Dorin Claici, MD, PhD, Timisoara, Romania

2 comentarii:

Benita spunea...

Nu voi înceta niciodată să împărtășesc această mărturie pentru că acum sunt o femeie complet fericită, am suferit peste 8 ani de căsnicie când nu am putut rămâne însărcinată pentru soțul meu, apoi am început să fiu disperată din cauza presiunii mamei mele în- legea, si o prietena de-a mea m-a indrumat catre dr. Dawn acuna care a ajutat-o, i-am explicat totul Dr. Dawn acuna pe Whatsapp si mi-a promis ca ma va ajuta, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect, scrisoarea de 3 saptamani ea mi-a cerut sa merg la spital la test spre surprinderea mea, doctorul a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana, dar chiar acum am copilul meu frumos, ea a ajutat si pe 3 prietene ale mele, totul datorita doctorului Dawn acuna, contactati-o pe Whatsapp daca aveti orice dificultate va asigur un rezultat perfect,
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să atragi un nou amant.
*Dacă ai nevoie de putere spirituală.
*Dacă vrei să reziste mult în pat.
*Dacă doriți să măriți dimensiunea penisului.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan.și e.t.c.
Contactați-o Whatsapp: (+2348032246310)
E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )

Fairm spunea...

M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
*Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
*Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei o căsătorie pașnică.
Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
E-mail: dawnacuna314@gmail.com

Trimiteți un comentariu