sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Ejacularea retrograda




Ejacularea retrograda este situatia in care sperma, in loc sa fie expulzata in exterior prin meatul uretral, reflueaza si ajunge in vezica urinara.

In mod normal, sfincterul (muschi circular) inchide colul vezicii, impiedicand patrunderea spermei in vezica, astfel incat sperma este trimisa in uretra, unde presiunea este mai mica. In ejacularea retrograda insa, colul vezicii nu poate retine sperma in interiorul portiunii prostatice a uretrei, permitand spermei sa ajunga in vezica urinara si diminuand astfel cantitatea de sperma ejaculata.

Pacientii cu ejaculare retrograda pot avea orgasm, desi cantitatea de sperma ejaculata in exterior este diminuata, sau in unele cazuri, chiar absenta. Aceasta disfunctie sexuala masculina poate fi o cauza de infertilitate, dar nu este periculoasa in sine.
Cauze

Ejacularea retrograda poate fi cauzata de numerosi factori:

- diabetul - ejacularea retrograda este deseori o complicatie a diabetului, care afecteaza sfincterul colului vezical

- interventiile chirurgicale ce afecteaza colul vezical sau nervii care controleaza acest muschi

Ejacularea retrograda poate fi o complicatie a procedurilor chirurgicale precum: prostatectomie (ablatia prostatei) clasica sau prostatectomie transuretrala (ablatia prostatei sub control endoscopic).

- interventiile chirurgicale sub control endoscopic asupra colului vezical
- chirurgia in tratamentul cancerului testicular, de colon sau rectal
- afectiuni neurologice
- unele medicamente pot afecta functia nervoasa ce controleaza muschii implicati in ejaculare: antidepresive triciclice (amitriptilina, clorpromazina, tioridazina) si medicamentele utilizate in tratamentul hipertensiunii arteriale (guanetidina, rezerpina)
- leziunile maduvei spinarii

In tratamentul afectiunilor prostatei, sunt preferate tot mai mult formele de chirurgie putin agresive (cum ar fi electrovaporizarea transuretrala), pentru a reduce riscul de ejaculare retrograda. Desi aceste proceduri sunt responsabile pentru un numar redus de cazuri de ejaculare retrograda, ele nu sunt indicate la toti pacientii.
De asemenea, controlarea glicemiei la diabetici poate preveni ejacularea retrograda.
Diagnostic si tratament

Diagnosticul ejacularii retrograde este stabilit de medicul urolog, pe baza istoricului medical, chirurgical si medicamentos al pacientului. Un examen fizic complet, analiza spermei si a urinei (dupa ejaculare) sunt necesare.
Diagnosticul este confirmat de prezenta unui numar mare de spermatozoizi in proba de urina.

Ejacularea retrograda de origine medicamentoasa este usor de tratat prin inlocuirea medicamentului. In schimb, ejacularea retrograda cauzata de leziuni ale muschilor sau nervilor poate fi permanenta. Doar 40% din leziuni raspund la tratament.

Majoritatea barbatilor nu necesita tratament. Aproximativ o treime din pacientii cu ejaculare retrograda cauzata de leziuni musculare sau nervoase observa o ameliorare dupa terapia cu medicamente ce intaresc tonusul sfincterului colului vezical (pseudoefedrina, fenilefrina, clorfeniramina sau imipramina). Totusi, aceste medicamente cresc tensiunea arteriala si frecventa cardiaca, nefiind indicate pacientilor cu HTA sau afectiuni cardiace.

Daca ejacularea retrograda este rezultatul leziunilor severe ale nervilor sau muschilor colului vezical, restaurarea unei ejaculari normale este imposibila, iar pacientul este steril.
Tratamentul infertilitatii consta in recoltarea spermatozoizilor din urina si utilizarea lor in metodele de reproducere asistata, fie prin inseminare intrauterina, fie prin fertilizare in vitro sau prin injectii intra-citoplasmatice (injectarea unui spermatozoid in ovul).


sursa :www.paginamedicala.ro

1 comentarii:

Benita spunea...

Nu voi înceta niciodată să împărtășesc această mărturie pentru că acum sunt o femeie complet fericită, am suferit peste 8 ani de căsnicie când nu am putut rămâne însărcinată pentru soțul meu, apoi am început să fiu disperată din cauza presiunii mamei mele în- legea, si o prietena de-a mea m-a indrumat catre dr. Dawn acuna care a ajutat-o, i-am explicat totul Dr. Dawn acuna pe Whatsapp si mi-a promis ca ma va ajuta, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect, scrisoarea de 3 saptamani ea mi-a cerut sa merg la spital la test spre surprinderea mea, doctorul a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana, dar chiar acum am copilul meu frumos, ea a ajutat si pe 3 prietene ale mele, totul datorita doctorului Dawn acuna, contactati-o pe Whatsapp daca aveti orice dificultate va asigur un rezultat perfect,
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să atragi un nou amant.
*Dacă ai nevoie de putere spirituală.
*Dacă vrei să reziste mult în pat.
*Dacă doriți să măriți dimensiunea penisului.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan.și e.t.c.
Contactați-o Whatsapp: (+2348032246310)
E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )

Trimiteți un comentariu